Посиденька№26 Моя публікація про роботу журналіста на телебаченні.





( моє фото зі зйомки "Дитячий муз-парад") 

Робота журналіста на телебаченні багато у чому залежить від  форми передачі, особливості техніки, її якість та можливості. Та більше успіх кожної телепередачі, і навіть звичайного випуску новин, залежить від самого журналіста, що бере в цьому участь. Чинники, що визначають роботу журналіста: 
Перший чинник – телебачення як соціальний інститут. ЗМІ мають самі зрозуміти, яку вони відіграють роль в суспільстві. Кожен окремий журналіст повинен  це прийняти  і враховувати. Саме засобами масової комунікації індивід  долучається до суспільних процесів. ЗМІ є передавачем інформації від держави до суспільства, і навпаки, - від суспільства до держави.  І є чимало прикладів, коли під безпосереднім впливом поширеної ЗМІ інформації владні структури, чи посадові особи змінювали свою позицію, приймали серйозні політичні рішення. А чи зараз діятиме такий метод на нашу владу? Сумніваюся, але от на громадян діятиме завжди. Опосередкований вплив на думку, настрої, переконання, незважаючи на деяку недовіру до ЗМІ багатьох людей. Роль засобів масової інформації з кожним роком збільшується, недаремно ЗМІ називають «Четвертою владою». Саме журналісти є посередниками між тим, що відбувається насправді, і тим, як це бачить суспільство. Саме журналіст може пояснити простими словами людям те, що складно написали політики в новому, наприклад, мовному законі. І саме через журналістів ми маємо зараз таке мляве суспільство. Вони плавають між обмеженням свободи слова і постійними порціями джинси. Є й звичайно ті, які відмовляються показувати і висвітлювати «хроніки покращення», але таких одиниці. Адже зараз найчастіше журналіст і журналістика є залежними від пузатих власників медіа, що в більшості навіть нічого в ньому не тямлять. А обурення журналістів поширюється лише між колегами за обідом чи в "не робочий час". Нам важливо усвідомити, що ми журналісти відповідальні перед людьми, що живуть в нашій державі. Журналісти зазвичай добре, як ніхто інший, знають справжній стан у державі, регіоні, мікрорайоні, але не можуть це опублікувати.  Світ б змінився, коли б одного дня всі журналісти відмовилися так працювати, тримати в собі якісь «державні таємниці», покривати брехню.
Другий чинник – творчий колектив.
Створення якоїсь навіть зовсім просто на перший погляд програми є дуже клопітка праця не однієї особи. Над зовсім невеличкою пятнадцяти хвилинною програмою чаклують: журналіст-автор, режисер, оператор, звукорежисер, компютерний графік, монтажер, та інші працівники. Їхня злагоджена робота запорука успіху.  
Третій чинник – громадськість. Вплив громадськості на тележурналістів проходить завдяки листам, конференціям, виступах на зустрічах, «круглих столах», а найбільший вплив має – преса.

Щоб прочитати далі натисніть "Детальніше"

·        Навики і вміння тележурналіста
Практика показує, що найкраще якщо ти хочеш бути ведучим новин, чи журналістом, що має бути постійно в кадрі, краще починати з репортера.
Потрібно розуміти, що стати одразу топовим ведучим на топовому каналі майже неможливо. Так буває, якщо ти дуже кваліфікована і компетентна, у тих питаннях які мають висвітлюватись. Найчастіше, якщо твій татко власник каналу. Давайте дивитися правді в очі. Журналіст стикається з широкими колами питань, інколи цілком нових для нього. Звідси й вимоги до сучасного журналіста – широка загальна культура, обізнаність, навики швидко орієнтуватися в новому, фундаментальні знання.
Всі найвідоміші телеведучі починали свою кар’єру з низин, навіть такі відомі  як Опра Вінфрі, чи наша українка Алла Мазур.
Кожен журналіст, має зрозуміти, що він на телебаченні, щоб розказати цікаву новину, поділитися подією, розв’язати проблему, але ніякому разі не можна глядачам показувати,що ти хочеш їх чогось навчити. Багато журналістів цим грішать, зявляючись в кадрі з виразом обличчя: « А ось ми зараз вас навчимо!", " А ось ми зараз вам розкажемо, бо ви нічого не знаєте!». Не можна недооцінювати своїх глядачів, бо ви точно не знаєте, хто в цей момент ввімкне свій телевізор. Це можуть бути дуже розумні люди, які подекуди знають більше, аніж самі журналісти. Що краще уявляє журналіст собі глядача, то успішнішою є його діяльність. І не забувайте про уявлення глядача про журналіста. Успішність діяльності журналіста – величина непостійна. 
Також не варто забувати про зовнішній вигляд у роботі тележурналіста.  Людина з приємною зовнішністю, може виглядати в кадрі не дуже привабливо, і навпаки. Памятайте, що камера має здатність  додавати 5-7 кілограмів вашій фігурі. Тонуйте обличчя, щоб воно не блікувало в кадрі. Виспіться, адже ваші мішки під очима на телебаченні виглядатимуть в декілька разів більшими. Варто звертати увагу на одяг, якщо ви працюєте в кадрі. Рюшечки, бантики, блискітки  - викиньте, якщо звичайно у вас серйозна програма чи випуск новин. Всі ці речі виглядають, а особливо на екрані телевізорів, дуже дешево і несерйозно.  Забудьте про блискучі прикраси, адже ви відволікаєте увагу глядача від важливої інформації. Хтось із дотепних французів порівняв телебачення з моделлю, яка виходить на подіум показати одяг, а не себе.
Кожен журналіст не важливо від його різновиду роботи в кадрі, зобовязаний володіти правильним граматичним  усним, і звичайно письмовим також, мовленням. Немає іншого виходу,аніж читати якісну літературу. Це важкий шлях, але чи можливо схуднути на десять кілограм за два дні. Ні, не можливо, потрібно ходити місяць в спортивний зал. Можна навчитися правильно говорити за тиждень? Ні, не можна, потрібно читати якісну літературу на українській мові. Не засмічуйте мову суржиком, сленгом -  читайте класику. Розвивайте свою мову. Сучасна людина в розмові використовує лише приблизно 3 тисячі слів з усіх, які існують в його мові. Письменники минулого використовували близько 30 тисяч слів. Журналістам варто придбати словник синонімів  і читати його, бо виявляється майже у кожного слова є по 20-30 синонімів. 
У тележурналіста важливою рисою є артистичність. У вимогах, які ставить ВВС для журналістів, які працюють в кадрі  є такий пункт, як ентузіазм. Якщо вам не цікаво те, про що ви розповідаєте, то це ніколи не зацікавить того, кому ви це намагаєтесь донести. Американське СNN ще додає такий свій критерій, як пристрасть. Пристрасть до того, що ви робите, як робите, для кого ви це робите.  Це секретний критерій. Потрібно підтримувати пристрасть до своєї професії.

           

Коментарі

Популярні публікації